[ad_1]
همه ما آنها را دیدهایم: نوجوانان و جوانان در حال رقص همزمان در یک فروشگاه مواد غذایی، پارک، مرکز خرید یا کافه. ممکن است شنیده باشید که آنها در یک دوئت با سربازخانه های دریایی بازی می کنند، یا ممکن است درباره موزیکال جمع آوری شده بر اساس فیلم راتاتویی پیکسار در سال 2007 گفته باشند. همه این فعالیتهای بسیار مهم یک چیز مشترک یا یک کاربرد خاص دارند: TikTok، جایی که واضح است که همه میتوانند آشپزی کنند!
TikTok اساساً یک پای توییتر برای کلاس خیابانی است. طبق مصاحبه فوربس با پروفسور جولی آلبرایت از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، TikTok “همان اصولی را اتخاذ کرده است که قمار را اعتیادآور کرده است.” یک داروی دیجیتال برای هر کسی که تلفن دارد، و به ویژه برای جوانان، برنامه TikTok از تقویت تصادفی – مشابه دستگاه اسلات نوار لاس وگاس – برای ترغیب کاربران به اسکرول استفاده می کند. این امر نحوه گفتن و تماشای داستان ها، تعامل با دیگران و حتی دریافت اخبار و اطلاعات را تغییر داده است. نفوذ او به افراد ناشایست محدود می شود. TikTok سال گذشته بخشی از هنجار جدید شد، اما به جای کمک به ما در بهبودی، به عنوان سوراخ بینی برای هنجار جدید عمل کرد – وسیله ای نسبتاً ناکارآمد برای محافظت از یک منبع غیرقابل صلاحیت در طول همه گیری.
TikTok دائماً با اخبار و برنامههای سرگرمی غذاهای ناسالم در تلویزیون واقعیت به آمریکاییها میدهد. «اخبار مواد غذایی آشغال» اصطلاحی است که در اصل توسط کارل جنسن، بنیانگذار Project Censored برای شناسایی دستهای از اخبار بیاهمیت یا بیاهمیت که پوشش قابل توجهی از رسانههای خبری شرکتها دریافت میکنند، ابداع شد، بنابراین حواس مخاطبان اخبار را از دیگران منحرف میکند. محتوایی که در TikTok ظاهر میشود قطعاً با توصیفکننده اخبار غذاهای ناسالم جنسون مطابقت دارد، زیرا این برنامه به قدری محبوب شده است که بسیاری از ویدیوهای کوتاه او مرتباً در رسانههای خبری شرکتها ظاهر میشوند و تمرکز آمریکاییها را از گزارشهای مهم تحقیقاتی مستقل منحرف میکنند.
مرتبط: یک محقق روانشناسی توضیح می دهد که چگونه رسانه های اجتماعی ما را تغییر می دهند
اولین مواجهه بسیاری از افراد با این برنامه ممکن است از طریق ناتان آپوداکا و انتشار او در Ocean Spray در TikTok باشد، که مربوط به “Dreams” در Fleetwood Mac است، با استفاده از NFT (توکن های غیرقابل تعویض) برای صحت بلاک چین (اگر کسی باشد). معنی این را می فهمد). ویدیوی آپوداکا توجه یک مجری برنامه تلویزیونی را به خود جلب کرد که هیجان زده بود “بنشیند و ذهن ناتان آپوداکا را که به نام “صورت سگی” نیز شناخته می شود، لمس کند.
کسانی که هنوز با TikTok آشنا نبودند، حتی در آغاز این مراحل فرهنگی، باید به دلیل تصادفات باشکوه Tesica Brown، که به “Gorilla Glue Girl” نیز معروف است، از وجود آن مطلع شده باشند. داستان او پس از اینکه بارها در ماه های اول سال 2021 در TikTok پست کرد که استفاده از چسب گوریلا برای حالت دادن به موهایش پس از اتمام کارهای معمولش، برای او یک “ایده بد، بد، بد” بود، اینترنت، روزنامه ها و اخبار را در بر گرفت. اسپری مو مخاطبان مجذوب او در مجموع از خود میپرسیدند که چگونه ممکن است کسی این اشتباه را مرتکب شود؟ این میم به یک منبع طنز معروف تبدیل شده است که توسط یک طرح زنده در شنبه شب با عنوان “Gorilla Glue” نمایش داده شد. برای بسیاری، این نمونه دیگری از سرگرمی در تحقیر دیگران بود. اینترنت پر است از ویدئوهایی در ژانر به اصطلاح “شکست”، از جمله شکست های حماسی بسیاری که در FailArmy، Newsflare و Funny Vines، سایت ها و کانال های یوتیوب که شکست های هفته خود را به نمایش می گذارند، نمایش داده شده است. حتی SportsCenter ESPN دارای بخش “No Top 10” است که تصادفات ورزشکاران ثبت شده در دوربین را به سخره می گیرد. «سرگرمی» کم نیست که به قیمت بدبختی دیگران تمام شود.
اصطلاح خاص برای این پدیده “تحقیر” است، کلمه ای که توسط دانشمندان رسانه براد ویت و سارا بوکر در سال 2005 ابداع شد تا به سرگرمی هایی اشاره کند که از تحقیر دیگران سوء استفاده می کند. این اصطلاح اغلب در رابطه با “schadenfreude”، یک کلمه ترکیبی آلمانی که به عنوان “آسیب – شادی” ترجمه می شود و یافتن شادی در درد دیگران را توصیف می کند، استفاده می شود. تحقیر اغلب به عنوان اخبار ناخواسته معرفی می شود. این موضوع در طول سالها در برنامههای تلویزیونی واقعی تبدیل شده است، در برنامههایی مانند Survivor، Big Brother، 16 و Pregnant، 90 Day Fancé و Jersey Shore. حتی مجموعههای تلویزیونی چند دههای که به دوربین Candid Camera و خندهدارترین ویدیوهای خانگی آمریکا برمیگردد، «شکستهایی» را ارائه میکنند که به معنای واقعی کلمه بینندگان را به درد یا ناراحتی یک غریبه میخنداند.
آیا می خواهید داستان های سلامتی و علمی بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ در خبرنامه هفتگی دانشمند مبتذل مشترک شوید.
از یک صفحه به صفحه دیگر، نه تنها تلویزیون ما را تحقیر می کند، بلکه تلفن و تبلت ما را نیز تحقیر می کند. ویدئوهای ویروسی از افرادی که در ترندها شکست می خورند، موهای خود را در خانه به شدت کوتاه می کنند یا در ملاء عام ساختگی های مد می کنند تقریباً به محض آپلود و مشاهده فیلم ها در اینترنت و تلفن های ما ظاهر می شود. این روند قطعا متوقف نشده و همچنان به برنامه های رسانه ای ما راه پیدا می کند. TikTok به سادگی جدیدترین ابزار برای مصرف کنندگانی است که وسواس اخبار مربوط به غذاهای ناسالم، سرگرمی های اطلاعاتی و تحقیر را دارند. اما شاید یکی از جالب ترین جنبه های TikTok الگوریتم آن باشد: هر چه کاربر زمان بیشتری را در برنامه صرف کند، الگوریتم داده های بیشتری را جمع آوری می کند. برای چند مورد اول استفاده از اپلیکیشن، این الگوریتم محبوبترین ویدئوها و روندهای کاربر را ارائه میکند، اما در نهایت، پس از ردیابی عادات مشاهده کاربر، الگوریتم جدید را عمیقتر به سمت برنامه هدایت میکند که برنامه به کاربر نشان میدهد که خوشحال میشود. در نهایت، کاربر فقط به بسیاری از سازندگان یا ویدیوهای خاص توصیه می شود که با علایق ثابت فرد مطابقت دارند.
به این ترتیب، TikTok بسیار شبیه به مطبوعات شرکتی است. الگوریتم TikTok بینندگان را به گروههای خاصی تقسیم میکند، همانطور که رسانههای شرکتی مانند فاکس نیوز و سیانان بینندگان را تقسیم کرده و بر آن تسلط دارند. بر اساس مطالعه اخیر مرکز تحقیقات پیو، بین گروههایی از آمریکاییها بر اساس جایی که برای دریافت اخبار خود از اتفاقات جهان به کجا میروند، اختلاف نظرهای ایدئولوژیکی ادامه دارد. به عبارت دیگر، داستان Gorilla Glue تنها داستانی نبود که مردم به آن چسبیدند: بسیاری از آمریکاییها نیز دوست دارند در برخی از رسانههای خبری جستجو کنند تا بتوانند منابع مورد علاقه خود را برای تأیید تأییدیههای سیاسی خود تنظیم کنند.
این تقسیمبندی بازار محور بر اطلاعاتی که در میان گروههای جمعیتی مختلف در جامعه منتشر میشود، تأثیر میگذارد که به نوبه خود در رسانههای اجتماعی منعکس میشود – ایجاد یک دوربین پژواک از افراد ناآگاه و اغلب منجر به انتشار گسترده نیمه حقیقت و اطلاعات نادرست میشود. در بسیاری از موارد، حقیقت یک شخص (یا گروه طاقچه) ساختگی دیگری است، اما روش دیگری است که در آن الگوریتم Tik-Tok نتایجی مشابه مطبوعات شرکتی به دست میدهد. مانند برنامه های گفتگو، تلویزیون های واقعیت یا داستان های خبری پر شور، اکثر TikToker هایی که محتوا تولید می کنند، افراد عادی هستند که به دلایل مشکوکی شهرت پیدا می کنند و می توانند بیشتر توسط مطبوعات رتبه بندی تجاری مورد سوء استفاده قرار گیرند. و مانند فاکس نیوز، اماسانبیسی یا سیانان، TikTok بهطور خاص اطلاعات خود را متناسب با داستان یک مخاطب خاص تنظیم میکند، و به نظر میرسد رسانههای شرکتی رابطه همزیستی با این برنامه ایجاد کردهاند. به این ترتیب، نه تنها ویدیوهای TikTok اکنون اخبار محسوب میشوند، بلکه هم اخبار شرکتها و هم ویدیوهای TikTok، خواه دقیق یا نادرست، با مخاطبانی که میخواهند باورهایشان را تقویت کنند، سازگار شدهاند. از این نظر، TikTok و رسانه های شرکتی تصادفی هستند که در بهشت اخبار غذاهای ناسالم ایجاد شده اند. چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟
در حالی که آمریکاییها در گوریلا گلیگر آنلاین گیر کرده بودند، اخبار شرکتها همان داستانها را پخش میکردند، سیلوهای اطلاعاتی را تقویت میکردند و بالنهای فیلتر را به عنوان مکانیزمهای پولی برای مقابله با زمانهای آشفته و نامشخص ایجاد میکردند. این اخبار مربوط به غذاهای ناسالم حواس آمریکایی ها را پرت کرد زیرا میلیون ها نفر در سراسر جهان به معنای واقعی کلمه گرسنه بودند. دموکراسی اکنون!، به نقل از دیوید بیزلی از برنامه جهانی غذا، گفت که یمن، اتیوپی و دیگر کشورهای فقیر و جنگ زده “به سوی” بزرگترین قحطی در تاریخ مدرن “و بسیاری از مناطق [these countries] پس از سالها کمبود غذا و ویرانی ناشی از جنگ تحت حمایت ایالات متحده و عربستان سعودی، احساس «جهنم روی زمین» دارم.»
چرا این داستان در خط مقدم مطبوعات شرکتی یا در ویدیوهای TikTok ظاهر نشد؟ احتمالاً به این دلیل که آمریکایی ها ترجیح می دهند به جای اذعان به مشکلات بشردوستانه جهان، از شکوه تحقیر یک نفر لذت ببرند. در حالی که میلیون ها کاربر TikTok عناصر زندگی روزمره خود را در یک برنامه سرگرمی منتشر می کنند، واقعیت روزانه کمبود غذا و گرسنگی ناشناخته باقی مانده است. اما باز هم، چرا مردم میخواهند پوشش خبری آنها مدنی باشد، در حالی که میتواند ویروسی و سرگرمکننده باشد، بهویژه زمانی که به هزینه شخص دیگری باشد؟
برگرفته از Project Censored’s State of the Free Press 2022، ویرایش شده توسط اندی لی راث و میکی هاف.
درباره تأثیر رسانه های اجتماعی بر روانشناسی ما بیشتر بخوانید:
[ad_2]
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir