پاندا و بهم زدن: رستوران علائم تجاری می تواند هم بزنید حقوقی دعوا

GILBERT, Ariz. >> در هنگام چیدن یک نام برای خود در آسیا-مکزیکی رستوران فیوژن در حومه ققنوس پل و نیکول فن حل و فصل “پاندا Libre” امید ترکیبی از چین یاد خرس و کلمه اسپانیایی به صورت “رایگان” خواهد سیگنال به مشتریان این نوع از غذاهای آن ارائه شده است.

این تصمیم می تواند هزینه آنها را از صمیم قلب. چینی takeout زنجیره ای پاندا اکسپرس شکایت آنها در دادگاه فدرال در ماه گذشته ادعا نقض قوانین علامت تجاری.

طرح دعوی در دادگاه ویترین چگونه قانون علامت تجاری می تواند برخورد با یک تحول ناهار خوری چشم انداز که در آن رستوران ساله, نوجوان آسیایی, یا آسیایی “الهام” مواد غذایی اغلب انتخاب یک نام است که فورا فراخوانی یک اتصال به آن فرهنگ است. اما گرفتن یک علامت تجاری برای نام جدید می تواند منجر به زشت و گاهی اوقات در مکان درگیری بیش از مالکیت و فرهنگی تخصیص است. در سال های اخیر کسب و کار butted سر بر سر این که آیا یک رستوران و یا کامیون مواد غذایی از نظر قانونی می تواند خود را حق به استفاده از کلمات ریشه در آمریکا و یا جزایر اقیانوس آرام فرهنگ مانند “سلام” و “بهم زدن.”

محبوبیت رو به رشد سریع-رستوران های گاه به گاه مانند تایلندی هندی یا فشار با نوک انگشت تکه و ترشی ماهی خام — منجر به راش برای مالکیت برخی از جنبه های است که فرهنگ گفت: تلویزیون وانگ از IW گروه بازاریابی سازمان در شهر نیویورک است. داشتن یک نام است که بیانگر اصالت بسیار مهم است که مصرف کنندگان را به ضربه محکم و ناگهانی قضاوت او گفت:.

“گاهی اوقات شما نیاز دارید که فرهنگی مختصر برای انتقال این پیام” وانگ گفت. “در غیر این صورت شما به مردم توضیح” من در جک ما جنوبی فروش مواد غذایی چینی.'”

پاندا اکسپرس’ شرکت مادر رزمید مستقر در کالیفرنیا رستوران پاندا گروه می گوید متعلق به آن است علامت “پاندا” برای مواد غذایی چینی خدمات پس از سال 2001. زنجیره ای می خواهد یک دستور دادگاه و به صورت پاندا Libre برای از بین بردن نشانه های, رسانه های اجتماعی پست ها و مواد دیگر با نام.

“این امر می تواند مانند شروع یک شرکت جدید. که به تنهایی وجود دارد صدها هزار دلار در این رستوران” نیکول فن گفت. “رفتن را از طریق تمام این مصیبت طرح دعوی در دادگاه را ورشکسته ما است.”

در بالای تنبیهی خسارت و هزینه های قانونی, Panda Express, که تولید 2 میلیارد دلار فروش در سال گذشته است که به درخواست برای همه پاندا Libre سود پس از افتتاح آن در سال گذشته در گیلبرت در حدود 20 مایلی شرق سیمرغ.

“بعضی اوقات آن را بیش از حد — خسارت — برای دریافت توجه از متهم گفت:” چارلز Valauskas شیکاگو مالکیت معنوی وکیل که وکالت رستوران. “آن را مانند (پاندا اکسپرس) رفتن به نشستن وجود دارد و صبر کنید تا هر پنی خشک است از یک حساب بانکی است.”

کارشناسان می گویند پاندا اکسپرس است که در آن حق به علامت تجاری “پاندا” برای رستوران و مواد غذایی.

“اگر شما به فروش پانداهای تحت نام “پاندا” شما احتمالا قادر نخواهد بود برای انجام این کار به دلیل آن را به معنای واقعی کلمه توصیف آنچه شما انجام می دهند” گفت: Mark Simpson جانباز مالکیت معنوی وکیل در فیلادلفیا. “آن را مانند تلاش برای علامت تجاری عبارت ‘فروشگاه مواد غذایی.’ شما می توانید علامت تجاری ‘Whole Foods’ فروشگاه مواد غذایی است.”

پاندا اکسپرس که اندرو و پگی Cherng راه اندازی شد در سال 1983 به عنوان یک شاخه از آنها پاندا مسافرخانه و رستوران ها به بیش از 1900 محل در سراسر کشور. این شرکت می گوید این یک “تعهد حقوقی به طور مداوم آنها را محافظت می کند” اما امیدوار است برای یک قطعنامه.

“ما باور داریم که یک مسیر رو به جلو است که اجازه می دهد تا برای این کسب و کار کوچک به کار گیرند در حالی که احترام ما به حقوق مالکیت معنوی و ما باز باقی می ماند برای گفتگو با کسانی که درگیر” این شرکت گفت: در یک ایمیل.

نیکول فن می گوید هیچ کس وارد پاندا Libre فکر آن بود که یک پاندا اکسپرس. او با اشاره به آرم — یک پاندا در لباس شنل و ماسک مانند یک کشتی گیر مکزیکی — و این واقعیت است که وجود دارد دیگر از eateries که با استفاده از “پاندا”.

رستوران پاندا گروه گفت: در آن طول می کشد اقدام قانونی در یک “مورد به مورد و بر اساس.” آن را نیز می گوید آن را حل و فصل چندین نقض کپی رایت مسائل بدون دادخواهی سال گذشته است.

دیگر تلاش برای علامت تجاری فرهنگی عبارت بوده است از ملاقات با شدید واکنش آنلاین.

در سال 2009 وفاداران به آشپز روی چوی را Kogi, کره ای, تاکو کامیون رفت و حاضر به متهم Tex Mex زنجیره ای, Baja Fresh سرقت و مفهوم خود را. لس آنجلس مبتنی بر کامیون نام آمد از ترکیبی از “gogi,” کلمه کره ای برای گوشت و “K” برای BBQ کره ای. Baja Fresh تا به حال اعمال شده به علامت تجاری “Kogi” برای خط خود را از کره tacos و کالا.

در عرض یک روز این شرکت علنا عذرخواهی برای ظاهر شدن به ربودن Kogi. Baja Fresh گفت: این امر به جای استفاده از gogi. آن را نیز کاهش یافته و علامت تجاری پیگیری.

در سال 2018 شیکاگو مستقر سلام میبینم Co. علامت تجاری نام و ارسال بس-و-دست برداشتن حروف را به بهم زدن رستوران با “سلام” یا “سلام میبینم” در نام خود را. در هاوایی زادگاه این ماهی خام غذای محلی تقبیح یک “mainlander” دیکته چگونه جامعه خود را با استفاده از زبان خود را دارند. رسانه های اجتماعی طوفان به دنبال.

جف سمسون سلام میبینم مغازه در هونولولو در میان کسانی که نگران طرح دعوی در دادگاه. اما او یک نامه از سلام میبینم Co. وکیل مدافع گفت که او “اجازه” را به استفاده از این اصطلاح به دلیل موقعیت جغرافیایی.

“که بدترین تصمیم گیری کسب و کار آنها به پس از ‘سلام’ و ‘poke,'” Sampson گفت. “هاوایی فشار با نوک انگشت اطراف شده برای صدها نفر از صدها سال است. آن را مانند یک چیزبرگر. شما نمی توانید علامت تجاری چیزبرگر.”

وانگ را توصیه به هر کسی که در تلاش برای علامت تجاری یک کلمه یا اصطلاح را — می شود آن را برای یک غذا یا یک خط مد — به مطمئن شوید که شما نمی خواهید به دیده می شود به عنوان فرهنگی حساس و یا اختصاص.

“مصرف کنندگان فقط آگاهانه تر و فرهنگی آگاه در حال حاضر” وانگ گفت. “این فقط خوب عمل کسب و کار معتبر باشد.”

نیکول فن می گوید او و شوهر او سعی خواهد کرد برای مبارزه با طرح دعوی در دادگاه و چسبیدن به پاندا Libre نام که آنها تا به حال تجاری بدون مشکل.

اما در حال حاضر آنها در معرض خطر ابتلا به “انجام کار درست” او گفت:.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im