کثیفی، ماشین ها و جنون ترافیکی اشتباه ما

[ad_1]

اس300 سال پیش، زمانی که لندنی‌ها با خیابان‌های کثیف شهر می‌جنگیدند و راه‌هایی برای تمیزتر کردن آن‌ها پیشنهاد می‌کردند، فیلسوف برنارد ماندویل برعکس این کار را انجام داد. او استدلال می کند که خیابان های کثیف نشانه خوشبختی رفاه هستند – “یک شر ضروری، جدایی ناپذیر از شادی لندن”. هنگامی که مردم فکر می کنند آنچه آنها را آزار می دهد نتیجه فراوانی، ترافیک و شکوه این شهر قدرتمند است، می نویسد: “اگر به سلامت آن اهمیت می دهند، به سختی می خواهند خیابان ها را ببینند. کمتر کثیف هستند.”

آیا می‌توانیم همین را امروز در مورد تلاش برای پاکسازی خیابان‌هایمان از شلوغی بگوییم؟

از بسیاری جهات، ترافیک به جامعه امروزی همان کثیفی برای لندن قرن هجدهم است. ما در ازدحام دندان قروچه می کنیم، تراکم را در شهرها اندازه گیری و طبقه بندی می کنیم و به دنبال راه حل هستیم. ایده‌آل ما برای رانندگی در آگهی‌های اتومبیل نشان داده شده است، جایی که یک وسیله نقلیه خیابان‌های شهر را کاملاً به خود اختصاص داده و به سمت مقصدی پر زرق و برق می‌چرخد. اما اگر مقصد تا این حد وسوسه انگیز باشد، آیا افراد و ماشین های زیادی در جاده حضور ندارند؟ فراموش می کنیم که ترافیک نشانه موفقیت است.

از دهه 1950، تلاش‌ها برای حذف ازدحام ناگزیر با زوال شهری مرتبط بوده است. دهه‌ها پیش، صنعتی‌زدایی، نوسازی شهری و ساخت‌وساز بزرگراه‌ها، بخش‌های بزرگی از شهرها را در مکان‌هایی مانند کانزاس سیتی، سیراکوز و میامی – اغلب به سمت محله‌های آمریکایی آفریقایی‌تبار – پاکسازی کرد و عبور از آن را آسان کرد. چیزی که کار را آسان‌تر کرد کاهش فعالیت‌های تجاری بود که پس از آن، شهرها را با ویترین‌های خالی مغازه‌ها و برج‌های اداری ویران کرد. خیابان‌ها که زمانی پر از مردمی بودند که با یکدیگر در تعامل بودند، جای خود را به جاده‌های شلوغ محصور در جعبه‌های فولادی با حرکت سریع داده‌اند. به نظر می رسد که شهرهایی که برای رانندگی سریع ایجاد شده اند، شهرهایی هستند که برای چیزهای دیگری ساخته شده اند.

آخرین نشانه ای که نشان می دهد خیابان های بدون ترافیک تنها کاری نیست که باید انجام شود، در طول همه گیری کووید-19 بود. در بهار 2020، تعلیق و قرنطینه تقریباً ازدحام در بسیاری از شهرها را از بین برد. با ترافیک کمتر، رانندگی سریع‌تر و رفت و آمد راحت‌تر به محل کار برای معدود رانندگانی که به سفر در جاده‌ها ادامه می‌دادند، همراه بود. اما بهبود رفت و آمد هزینه زیادی داشت. آنها بخشی از یک دور باطل بودند که در آن بسته شدن مشاغل و ترس از تعامل اجتماعی ناشی از همه‌گیری منجر به ایجاد خیابان‌های خالی می‌شد که به نوبه خود بازیابی اقتصادهای در حال مرگ را دشوارتر می‌کرد.

بدتر از آن، خیابان های شلوغ خطرناک بودند: علیرغم کاهش رانندگی، تخمین زده می شود که 38000 نفر در سال 2020 توسط خودروها در ایالات متحده کشته شدند که بالاترین آمار مرگ و میر تخمین زده شده از سال 2007 است. تحقیقات اولیه نشان می دهد که خیابان های خالی باعث سرعت زیاد و سایر رفتارهای بی احتیاطی در رانندگی شده است و نتایج. کشنده بودند

حتی اگر تصمیم بگیریم که حذف ازدحام ارزشش را دارد، تصمیمات معمول – ساخت و تعریض جاده ها – بعید است که نتیجه دهد. پدیده تثبیت شده “ترافیک القایی” به این معنی است که جاده های جدید و وسیع تر معمولاً به سرعت دوباره پر می شوند. به عبارت دیگر، جاده های بیشتر به معنای رانندگی بیشتر است، که برعکس چیزی است که ما برای رسیدن به اهداف آب و هوایی خود به شدت به آن نیاز داریم.

با این حال، ایالات متحده سالانه مبالغ هنگفتی را برای ساخت جاده‌های جدید و افزودن خطوط جدید به جاده‌های موجود هزینه می‌کند. لایحه زیرساختی 1.2 تریلیون دلاری که اخیراً توسط کنگره تصویب شده است، میلیاردها دلار اضافی را برای ادارات حمل و نقل ایالتی ارزان قیمت فراهم می کند، و بیشتر این ایالت ها همچنان متعهد به تأمین بودجه توسعه بزرگراه های بزرگ مانند طرح لوئیزیانا برای ساخت I-49 Inner-City هستند. Connector در شروپورت، تگزاس، قصد دارد I-45 را در هیوستون و I-35 را در آستین گسترش دهد، و کلرادو قصد دارد I-70 و I-270 را در نزدیکی دنور گسترش دهد.

بزرگراه ها و شریان های یک طرفه مقصد نیستند. مکان‌هایی که مردم می‌خواهند بروند احتمالاً مملو از ترافیک هستند، یا به این دلیل که مشاغل رونق دارند یا به این دلیل که از نوع خیابان‌های شلوغی هستند که شما از آن لذت می‌برید. این چیزها با هم همراه هستند: مردم دوست دارند در نزدیکی خیابان‌ها و پیاده‌روهای شلوغ زندگی و کار کنند، نه در خیابان‌های متروک. اگرچه ماندویل نمی‌توانست ارقامی را برای حمایت از ادعای خود مبنی بر اینکه کثیفی معیاری برای موفقیت است ارائه دهد، یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که “رابطه مثبتی بین تراکم ترافیک و تولید ناخالص داخلی سرانه، و بین ازدحام و رشد شغل. مکان‌ها” وجود دارد. عابران پیاده نیز احساس امنیت بیشتری می کنند و در واقع زمانی که خودروها آهسته حرکت می کنند، ایمن تر هستند. برای حل معضل ترافیک، باید از رانندگی به مکان هایی که مردم در آن جمع می شوند، دست بکشیم. اما در آن صورت چنین مکان هایی باقی نمی ماند.

ماندویل واقعاً از خیابان‌های کثیف یا ترافیک لذت نمی‌برد. او یک نظر صادقانه را رسوا کرد تا یک نکته جدی را بیان کند. تجارت و صنعت به ناچار آلودگی هایی را با خود به همراه دارند، خواه کود، خون قصاب ها و فاضلاب خام لندن از سال 1714، یا سروصدا، مواد شیمیایی و زباله های پلاستیکی که امروزه با آنها سروکار داریم. اگر بهای شهر پاک لغو کامل تجارت و فعالیت انسانی باشد، پاکیزگی قیمت بسیار بالایی دارد.

همانطور که پاکیزگی باید با تجارت متعادل باشد، ما باید هدف ترافیک آزاد را در کنار سایر اولویت ها بسنجیم. ترافیک یک موضوع اقتصادی و روانشناسی است نه فقط مهندسی. به‌جای ریختن منابع در جاده‌های جدید و وسیع‌تر به امید تسریع در سفر به محل کار، ما باید مکان‌هایی بسازیم که مردم بخواهند سرعتشان را کاهش دهند و از ماشین‌هایشان پیاده شوند – مکان‌هایی که ارزش انتظار در ترافیک را دارند تا به آن‌ها برسند.

برخی از شهرها این دیدگاه را پذیرفته اند و تلاش می کنند محله ها را برای پیاده روی و دوچرخه سواری مساعدتر کنند. آنها می توانند توسط بخش کوچکی از طرح زیرساختی جدید پشتیبانی شوند، که 5 میلیارد دلار برای خیابان های ایمن تر و 1 میلیارد دلار دیگر برای پیشبرد طرح های حذف برخی از بزرگراه های موجود که هرگز نباید ساخته می شد، فراهم می کند. سرمایه گذاری بی سابقه 39 میلیارد دلاری در حمل و نقل عمومی نیز کمک خواهد کرد، اما هنوز بخشی از 110 میلیارد دلار بودجه جدید است که به بزرگراه ها اختصاص می یابد (علاوه بر 260 میلیارد دلار برای ادامه بودجه در برنامه های فعلی بزرگراه).

ما می توانستیم خیلی بیشتر انجام دهیم. ما می‌توانیم فضاهایی مانند خیابان‌ها را ایجاد کنیم که پس از اعتصاب کووید به طور موقت برای غذاخوری و بازی در فضای باز مناسب باشد. همه مردم و فعالیت ها باعث شد این خیابان ها کمی کثیف تر و کمی کندتر شوند. اینقدر بد بود؟

برایان لاد مورخ و نویسنده کتاب «خود هراسی: عشق و نفرت در عصر خودرو» و اخیراً «خیابان های اروپا: مناظر، صداها و بوهایی که شهرهای بزرگ آن را شکل دادند» است.

این مقاله در ابتدا در Undark منتشر شد. مقاله اصلی را بخوانید.

[ad_2]

https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum mobil ödeme bozdursu tesisatçısıMobil Ödeme Bozdurma beğeni satın alMobil Ödeme Nakite ÇevirmeTürk Telekom Mobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Bozdur 7/24html nullednulled themes1xbet-girişbuy instagram followersMobil Ödeme BozdurmakronosslotkronosslotkronosslotkronosslotkronosslotkronosslotViagraMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Nakite ÇevirmeMobil Ödeme Nakite ÇevirmeMobil Ödeme Bozdurma 1xbetistanbul escort, elit escort, maltepe escort, sahne escort, istanbulun en iyi escortları, mükemmel escort sitesi, güvenilir escort, hatun escort