موتور TU5 بهتر است یا موتور EF7 ؟

پژو 207 در دو تیپ دندهای و گیربکس اتوماتیک حیاتی موتور TU5 یا این که همان پیشرانه مشترک دارای 206 عرضه گردید. 207 در 2 تیپ دندهای و اتوماتیک ( Al4 ) حیاتی پیشرانه مشترک اساسی پژو 206، به این معنی که به عبارتی TU5، عرضه شد. در دفترچه راهنمای پژو 206 هاچبک و صندوقدار گونه 1398 (Nov 2019) و همچنین دفترچه راهنمای پژو 206 دسته 1399 (July 2020) نیز روغن موتور مناسب به جهت 206 صندوقدار و هاچبک (گیربکس دستی و اتوماتیک) اصلی ویژگیهای API: SL ، SAE : 10W40 و حجم مناسب روغن موتور همچون پژو 206 سال 97 میباشد. 206 در دورهای معرفی شد که پژو از حیث مالی وضع و اوضاع چندان مطلوبی نداشت. بازه زمانی شکوفایی صنعت فرانسه آن‌گاه از نزاع جهانی دوم آغاز و پژو حیاتی خودروسازان بخش اعظمی در سراسر عالم وارد معامله شد. پژو، خودروسازی که اولیه خودروی خود که خودروی ابتدایی ( سهچرخ ) بود، را در سال ۱۸۸۹عرضه نمود، حال به عنوان یک عدد از بزرگترین خودروسازان جهان شناخته میشود. درحال حاضر نیز خیلی از اشخاصی که قصد تقویت خودرو های خانواده ۲۰۶ را دارا‌هستند سراغ ECU 7.4.4 میروند و ۷.۴.۵ را کنار می گذارند. برخلاف خودروی پراید که در ارتفاع سه دهه عمر خویش شاخصهای مختلفی به جهت روغن موتور مناسب مدلهای پراید پیشنهاد شده بود و هر پرایدی روغن موتور یگانه خود را داشت، خوشبختانه حیاتی وجود تیپهای مختلف پژو 206 و پژو 207i حیاتی گونه های متفاوت از پیشرانهها همچون TU3 و TU5 روغن موتور مطلوب خانواده 206 با ویژگیهای یکسانی میباشد. کشور ایران ماشین پژو 206 را در6 تیپ مختلف اهمیت عناوین پژو 206 تیپ 1، تیپ 2، تیپ 3، تیپ 4، تیپ 5 و پژو 206 تیپ 6 تولید نموده می باشد که همین شش تیپ از لحاظ مشخصات فنی و امکانات رفاهی تفاوتهایی دارای نیز دارند. 206 به عنوان آخری تیر پژو در سال 1998 رونمایی شد؛ هاچبک فوقالعادهای که به طرزی وحشتناک از سوی بازارهای جهانی اصلی استقبال روبهرو شد؛ همین امر منجر گردید 206 به جهت پژو ناجی شود. همچنین مانیتور لمسی، غربیلک فرمان تازه اساسی دکمههای در دست گرفتن سیستم صوتی و کروز کنترل، دیلایت، دوربین و سنسور عقب از پاراگراف امکانات اضافه شده به 207 جدید هستند. همونطور که گفته شد، آب نامرغوب می تونه سبب ساز تشکیل لجن در سیستم خنک کننده بشه و مشکلات عدیده ای رو به دنبال داشته باشه. در آیتم بعدی وقتی اتومبیل سرد می باشد و آغاز به گرم شدن میکنه و درجا فعالیت میکنه و آمپر دمای ۸۹ یا ۹۱ (بسته به ترموستات شما) رو نشون میده… همین خودرو در سال 82 به ایجاد رسید و نیز مورد دقت ارگان های مدنی قرار گرفت. دوستانی که ۲۰۶ اونها عمده از سه سال فعالیت کرده، مراقب باشن که به هیچ وجه از ضد یخ های به اصطلاح اسیدی استعمال نکنن! میتونید از ضد یخ پارس حساس قوطی فلزی استعمال کنید و اکیدا سفارش میشه در صورتی که در حیطه فراوان سردسیری زندگی نمیکنید، یه لیتر ضد یخ عمده به آب رادیاتور بیش تر نکنید! بهترین و مناسبترین آب به جهت رادیاتور ۲۰۶ ، مخلوط آب مقطر اهمیت ضد یخ هست. به جهت این نهایتاً جانشین آن در اواخر ده سال نود با کد 206 معرفی شد. در ایجاد پژو 206 در سراسر جهان از 13 جور پیشرانه به عنوان قلب تپنده اتومبیل در حجمهای 1 لیتری، 1.1 لیتری، 1.4 لیتری، 1.6 لیتری، 1.9 لیتری و 2 لیتری بنزینی و دیزلی استفاده شده می باشد که هر یک از این پیشرانهها هم کد و اسم متمایز را دارا هستند. موتور TU5 اهمیت حجم 1587 سی سی ایجاد شده است.ابتدا در دو دسته 8 و 16 سوپاپ در دسترس بود ولی از این فی مابین تنها گزینه 16 سوپاپ حیاتی قدرت 109 اسب بخار باقی ما‌نده است، درصورتیکه چه گونه اسپورت این موتور نیز مهم توان 122 اسب بخار به سیتروئن C2 VTS توان بالاتری را می داد. هر چندین در خودرو های متفاوت دیگری نیز ز در سراسر عالم شاهد همین موتور ناچیز استهلاک و مالامال شتاب هستیم، ولی اولین خودروی کشور ایران که مجهز به این موتور بود، دوستداشتنی ترین ماشین نزد جوانان به این معنی که به عبارتی پژو ۲۰۶ بود. شفیعی ادامه داد: در جور های دوگانه سوز به علت فعالیت کرد موتور اساسی دو جور سوخت و دو جور انفجار در سیلندر موتورها زود از تنظیم بیرون می شود و البته فیلر آن ها هم زودتر به هم می خورد. چرا ترموستات ها خراب میشوند؟ این مزیت می تواند خصوصیت مهمی به جهت مصرف کنندگان تلقی شود چرا که ایراد بزرگی از آنها را در مقایسه اصلی محصولات قبلی برطرف کرده است. به شکل کلی میتوان گفت که پژو پارس کلیدی دقت به قیمت و امکاناتی که داراست می تواند نمره قابل قبولی را در بازار ماشین به دست آوردن کند. البته ناگفته نماند که در ردیف عقب این خودرو، فضای قابل قبولی برای سر سرنشینان بلندقد وجود نداشته و همین مسئله می تواند در سفرهای طولانی برای اینگونه افراد زیاد آزاردهنده باشد. تشخیص عیب واشر سر سیلندر فعالیت معمولی ای نمیباشد و بایستی به وسیله افراد اهل فن باز‌نگری شود اما علامتها شایع آن سفت شدن بیش از حد شیلنگهای رادیاتور هنگام گرم بودن موتور (در حدی که با دست نتوانید آنها را فشار دهید)، اندک کردن مداوم آب رادیاتور، چرب شدن و یا قهوه ای شدن آب منبع، بد عمل کردن موتور هنگام آغاز اولیه صبح و شنیدن صدایی مثل گشوده کردن در نوشابه زمان باز کردن در رادیاتور (پس از ذیل اومدن آمپر آب)، جوش زدن و سریز شدن آب از منبع در هنگام گاز دادن است که نشان از وجود کمپرس موتور در باطن سیستم خنک کننده است. در صورتی که از تایپ کردن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد موتور tu5 پیچ هواگیری رادیاتور پژو پارس tu5 لطفا از برگه ما بخواهید.

ایندکسر