قم نیوز – شناخت پیستون و دلایل خرابی آن

در حالی که پیستون ساخته شده به وسیله آهنگری بدنه ای فشرده و متراکم دارد و حدود 70% مقاومتر از نوع ریختگی آن است. پیستون عضو متحرکی است که بهوسیله گژنپین به شاتون وصل میشود و به وسیله شاتون قدرت حاصل از احتراق سوخت در محوطه سیلندر را به میل لنگ منتقل میکند. حرکت پیستون از طریق شاتون به میللنگ منتقل میشود و موجب گردش میللنگ میگردد. پیستون: استوانه توخالی سربسته ای است که نیروی احتراق را توسط شاتون به میل لنگ منتقل مینماید . اصطلاح «شاتون زدن» یا «ماشین شاتون زده» در بین مکانیکها بسیار پیستون جک s5 رایج است. اگر موتور خودرو خاموش باشد یا نشتی درلولهها(شیلنگ)بوستر ایجاد شود, پیستون وسنر سوپاپ یکطرفه اجازه ورود هوا به بوستر را نمیدهد.این مهم است، چون بوستر خلاای باید بتواند تا چندین بار پس از خاموش شدن موتور نیروی وارده به پدال را تقویت کند، زیرا شما هرگز دوست نداریدوقتی در مسیری حرکت میکنید، بهر دلیل موتور اتومبیل شما خاموش شود.

مثلا اگر گفته شود خودرویی ۴ سیلندر است ، بلوک سیلندر آن ظرفیت قرارگیری ۴ پیستون داخل آن را دارا است. مثلا در دو مدل خودرو با اندازه پیستون های مشابه ، خودرویی که دارای پیستون بیشتری است ، قدرت بیشتری خواهد داشت. تاج پیستون همان قسمت بالایی پیستون بوده و شکل آن تاثیر بسزایی بر نحوه احتراق سوخت دارد چنانچه طراحی صحیح آن، باعث اختلاط بهتر سوخت و هوا شده و قدرت بهینه را تولید مینماید. این قطعه استوانه شکل پس از احتراق سوخت به بالا و پایین حرکت میکند. شکل کف پیستون مطابق با شکل سر سیلندر و شکل محفظه احتراق نیز تغییر می کند . عایقبندی محفظه احتراق و جلوگیری از نشت گازها از آن. وقتی تسمه تایم ببرد، ریتم باز و بسته شدن سوپاپ ها بهم میریزد و اگر دور موتور بالا باشد، بسته به طراحی موتور به احتمال زیاد سوپاپ با سطح رویی پیستون برخورد میکند و غیر از شکسته شدن خود سوپاپ باعث آسیب دیدن پیستون هم میشود. همچنین اگر در دور بالای موتور صدا افزایش پیدا کند احتمال خراب بودن این قطعه بسیار زیاد است. همچنین اگر کف پیستون خیلی سرد کار کند ،لایه های مخلوط هوا سوخت مجاور آن نمی سوزد .

اگر موتور را به هر دلیلی تعمیر کردید حتما پیچهای شاتون را بررسی کنید، پیچ و بستهای هرز شاتون باید تعویض شود. شاتون این اجازه را به پیستون میدهد که بالا و پایین حرکت کند تا گشتاور چرخشی در موتور خودرو ایجاد شود. این قطعه حرکت خطی پیستون را به حرکت چرخشی میل لنگ تبدیل میکند. میل لنگ خودرو نیز به اندازه تعداد سیلندرهای یک خودرو ، ظرفیت پذیرش شاتون را خواهد داشت ، در شکل زیر ، پیستون ، شاتون و میل لنگ یک خودرو 4 سیلندر را مشاهده می کنید. شاتون زدن خودرو چیست؟ در رابطه با پیستون در قسمت بالا گفتگو کردیم و دانستید که این قطعه در داخل سیلندر قرار دارد و به قطعه­ای به نام شاتون وصل است و حرکت رفت و برگشتی دارد. این قطعه استوانهای حرکتهای رفت و برگشتی رو به بالا و پایین دارد که در هنگام بالا رفتن منجر به متراکم شدن سوخت میگردد و پس از احتراق و انفجار، به سمت پایین حرکت میکند. هر قطعه از خودرو نقش خاصی بر عهده دارد.

دمای این قطعه هنگام حرکت بسیار بالا میرود و گرم میشود. موتور خودرو دارای اجزای بسیار پیچیده ای است که یکی از این چندین قطعه موتور خودرو، سرسیلندر نام دارد که مطمئنا بار ها نام آن را از تعمیرکاران شنیده اید. به طوری که در دیده می شود قطر پیستون که در محور تکیه گاه گژن پین قرار دارد به اندازه 0.006 اینچ یا 0.15 میلی متر از قطر دیگر کوچک تر است و قطر پیستون در روی محور 45 درجه ای نسبت به محور 0.003 اینچ یا 0.075 میلی متر کوچکتر از بزرگترین قطر پیستون است . این حلقه ها روی پیستون قرار می گیرند و جنس این حلقه ها از چدن است. این مقایسه تطابق خوبی را میان جواب های المان محدود و داده های آزمایشگاهی نشان می دهد در انتها به منظور کاهش تنش حرارتی و کاهش در اتلاف حرارت از طریق پیستون با ایجاد تغییرات در جنس پیستون قدام به بهبود جنس آن شده است.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از 90mm piston ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum mobil ödeme bozdursu tesisatçısıMobil Ödeme Bozdurma beğeni satın alMobil Ödeme Nakite ÇevirmeTürk Telekom Mobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Bozdur 7/24html nullednulled themes1xbet-girişbuy instagram followersMobil Ödeme BozdurmakronosslotkronosslotkronosslotkronosslotkronosslotkronosslotViagraMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Nakite ÇevirmeMobil Ödeme Nakite Çevirme