دوره آموزش سئو

تدریس خصوصی سئو CSS: ظاهر وب سایت چگونه است
CSS مخفف “cascading style pages” است و این همان چیزی است که باعث می شود صفحات وب شما از قلم ها ، رنگ ها و طرح های خاصی استفاده کنند. HTML برای توصیف محتوا ایجاد شده است ، نه برای سبک کردن ، بنابراین وقتی CSS وارد صحنه شد ، یک تغییر دهنده بازی بود. با استفاده از CSS ، می توان صفحات وب را بدون نیاز به کدگذاری دستی سبک ها در HTML هر صفحه ، “زیبا” کرد ، این یک فرآیند دشوار ، به ویژه برای سایت های بزرگ است.

فقط در سال 2014 بود که سیستم نمایه سازی گوگل شروع به ارائه صفحات وب بیشتر شبیه یک مرورگر واقعی کرد ، در مقایسه با یک مرورگر فقط متن. یک روش SEO کلاه سیاه که سعی در استفاده از سیستم نمایه سازی قدیمی Google داشت ، مخفی کردن متن و پیوندها از طریق CSS به منظور دستکاری در رتبه بندی موتورهای جستجو بود. این عمل ” متن و پیوندهای پنهان ” نقض دستورالعمل های کیفیت Google است.

م ofلفه های CSS که به ویژه سئوکاران باید به آنها اهمیت دهند:

از آنجا که دستورالعمل های سبک آموزش سئو به جای HTML صفحه شما می توانند در فایلهای صفحه سبک خارجی (پرونده های CSS) زندگی کنند ، باعث می شود صفحه شما از نظر کد کمتر باشد ، باعث کاهش اندازه انتقال فایل و بارگذاری سریعتر شود.
مرورگرها هنوز مجبورند مانند فایل CSS شما منابعی را بارگیری کنند ، بنابراین فشرده سازی آنها باعث بارگیری سریعتر صفحات وب شما می شود و سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی است.
داشتن محتوای صفحات بیشتر از کد زیاد می تواند منجر به نمایه سازی بهتر محتوای سایت شما شود.
با استفاده از CSS برای پنهان کردن پیوندها و محتوا می توانید وب سایت شما را به صورت دستی مجازات کرده و از فهرست Google خارج کنید.
JavaScript: نحوه رفتار یک وب سایت
در روزهای ابتدایی اینترنت ، صفحات وب با HTML ساخته آموزش خصوصی سئو می شدند. وقتی CSS آمد ، محتوای صفحه وب توانایی سبک گرفتن را داشت. وقتی زبان برنامه نویسی JavaScript وارد صحنه شد ، وب سایت ها اکنون نه تنها می توانند ساختار و سبک داشته باشند ، بلکه می توانند پویا باشند .

جاوا اسکریپت فرصت های زیادی را برای ایجاد غیراستاتیک ایجاد صفحه وب ایجاد کرده است. هنگامی که کسی تلاش می کند به صفحه ای که با این زبان برنامه نویسی بهبود یافته است دسترسی پیدا کند ، مرورگر آن کاربر JavaScript را در برابر HTML ساکن که سرور برگردانده است ، اجرا می کند و در نتیجه یک صفحه وب با نوعی تعامل ایجاد می شود.

شما قطعاً جاوا اسکریپت را در عمل دیده اید – شاید شما هم شاید آن را نشناخته باشید! به این دلیل که جاوا اسکریپت تقریباً هر کاری برای یک صفحه انجام می دهد. به عنوان مثال می تواند یک پنجره بازشو ایجاد کند ، یا می تواند منابع شخص ثالث مانند تبلیغات را برای نمایش در صفحه شما درخواست کند.

ارائه در سمت مشتری در مقابل ارائه در سمت سرور
جاوا اسکریپت می تواند برخی از مشکلات را برای سئو ایجاد کند ، از آنجا که موتورهای جستجو JavaScript را به همان روشی که بازدیدکنندگان انسان مشاهده نمی کنند ، نمی بینند. این به دلیل ارائه سمت کلاینت در مقابل سرور است. بیشتر جاوا اسکریپت در مرورگر مشتری اجرا می شود. از طرف دیگر ، با رندر سمت سرور ، پرونده ها در سرور اجرا می شوند و سرور آنها را در حالت کاملاً رندر شده به مرورگر می فرستد.

عناصر صفحه حساس به سئو مانند متن ، پیوندها و برچسب هایی که در سمت مشتری با آموزش عملی سئو جاوا اسکریپت بارگذاری می شوند ، نه اینکه در HTML شما نشان داده شوند ، تا زمانی که ارائه شوند ، از کد صفحه شما قابل مشاهده نیستند. این بدان معنی است که خزنده های موتور جستجو آنچه در JavaScript شماست را نخواهند دید – حداقل در ابتدا.

گوگل می گوید ، تا زمانی که Googlebot را از خزیدن پرونده های JavaScript خود منع نکنید ، آنها به طور کلی می توانند صفحات وب شما را درست مانند یک مرورگر ارائه و درک کنند ، این بدان معناست که Googlebot باید همان مواردی را که کاربر مشاهده می کند مشاهده کند. یک سایت در مرورگر آنها. با این حال ، به دلیل این ” موج دوم نمایه سازی ” برای JavaScript سمت مشتری ، Google می تواند عناصر خاصی را که فقط پس از اجرای JavaScript در دسترس هستند ، از دست بدهد.

همچنین موارد دیگری وجود دارد که می تواند در روند ارائه صفحات وب شما توسط Googlebot اشتباه شود ، که می تواند از درک Google در محتوای JavaScript شما جلوگیری کند:

شما Googlebot را از منابع جاوا اسکریپت مسدود کرده اید (مانند: با robots.txt ، مانند اطلاعاتی که در فصل 2 آموخته ایم )
سرور شما نمی تواند همه درخواست ها را برای خزیدن محتوای شما انجام دهد
جاوا اسکریپت برای درک Googlebot بسیار پیچیده یا قدیمی است
جاوا اسکریپت محتوا را “با تنبل بارگذاری” در صفحه نمی گذارد تا زمانی که خزنده با صفحه به پایان برسد و به صفحه دیگر منتقل شود.
نیازی به گفتن نیست ، اگرچه جاوا اسکریپت امکانات زیادی را برای ایجاد صفحه وب باز می کند ، اگر مراقب نباشید ، می تواند برای SEO شما پیامدهای جدی داشته باشد.

خوشبختانه راهی برای بررسی اینکه آیا Google همان بازدیدکنندگان شما را می بیند وجود دارد. برای دیدن صفحه ای که Googlebot صفحه شما را مشاهده می کند ، از ابزار “بازرسی URL” از کنسول جستجوی Google استفاده آموزش تخصصی سئو کنید. به سادگی URL صفحه خود را در نوار جستجوی GSC جایگذاری کنید:

تصویری از محل ورود URL یک صفحه در Google Search Console.
از اینجا ، روی “Test Live URL” کلیک کنید.

برای آزمایش نسخه URL زنده در Google Search Console.
بعد از اینکه Googlebot آدرس URL شما را مجدداً بازیابی کرد ، روی “مشاهده صفحه آزمایش شده” کلیک کنید تا نحوه خزیدن و نمایش صفحه خود را ببینید.

نمای زنده Googlebot از صفحه خود را مشاهده کنید.
با کلیک بر روی برگه “Screenshot” در مجاورت “HTML” نحوه نمایش صفحه تلفن هوشمند Googlebot نشان داده می شود.

در عوض ، خواهید دید که Googlebot چگونه صفحه شما را مشاهده می کند در مقابل اینکه بازدید کننده (یا شما) ممکن است صفحه را ببیند. در برگه “اطلاعات بیشتر” ، Google لیستی از منابعی را که ممکن است نتوانسته باشند برای URL وارد شده به شما نشان دهد.

درک نحوه کار وب سایت ها پایه اساسی برای آنچه در ادامه خواهیم گفت: بهینه سازی های فنی برای کمک به Google برای درک بهتر صفحات وب سایت شما.

موتورهای جستجو چگونه وب سایت ها را درک می کنند
تصور کنید یک خزنده موتور جستجو است و در حال اسکن کردن مقاله 10 هزار کلمه ای در مورد نحوه پخت کیک است. چگونه نویسنده ، دستور العمل ، مواد اولیه یا مراحل لازم برای پخت کیک را شناسایی می کنید؟ این جایی است که نشانه گذاری طرح وجود دارد . این به شما امکان می دهد طبقه بندی مشخص تری از نوع اطلاعات موجود در صفحه خود را به موتورهای جستجو برسانید.

طرحواره راهی برای برچسب گذاری یا سازماندهی محتوای شما است تا موتورهای جستجو درک بهتری از عناصر خاص در صفحات وب شما داشته باشند. این کد ساختار داده های شما را فراهم می کند ، به همین دلیل است که از طرحواره اغلب به عنوان “داده های ساخت یافته” یاد می شود. فرآیند ساختاردهی داده های شما معمولاً “علامت گذاری” نامیده می شود زیرا شما در حال کدگذاری محتوای خود با کد سازمانی هستید.

JSON-LD علامت گذاری طرح مورد نظر Google است (در ماه مه 16 اعلام شد) ، که دوره تخصصی سئو Bing نیز از آن پشتیبانی می کند. برای مشاهده لیست کاملی از هزاران نشانه گذاری موجود در طرح ، به Schema.org مراجعه کنید یا برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پیاده سازی داده های ساخت یافته ، Google Developers Introduction to Structured Data را مشاهده کنید. بعد از اینکه داده های ساختاری را که به بهترین وجهی مناسب صفحات وب شما هستند ، پیاده سازی کردید ، می توانید نشانه گذاری خود را با ابزار تست داده ساختار یافته Google آزمایش کنید .

علاوه بر اینکه به ربات هایی مانند Google کمک می کند محتوای خاصی را در مورد چه چیزهایی بشناسند ، نشانه گذاری طرح می تواند ویژگی های خاصی را برای همراهی صفحات شما در SERP فراهم کند. از این ویژگی های خاص به عنوان “قطعه های غنی” یاد می شود و احتمالاً آنها را در عمل مشاهده کرده اید. آنها مواردی مانند این هستند :

چرخ فلک های برتر داستان ها
ستاره ها را مرور کنید
جعبه های جستجو برای لینک های سایت
دستور پخت
به یاد داشته باشید نیو سئو، استفاده از داده های ساختاریافته می تواند به وجود یک قطعه غنی کمک کند ، اما آن را تضمین نمی کند. با افزایش استفاده از نشانه گذاری طرحواره ، احتمالاً در آینده انواع دیگری از قطعه های غنی اضافه می شوند.

چند توصیه آخر برای موفقیت در طرحواره:

می توانید از چندین نوع نشانه گذاری طرحواره در یک صفحه استفاده کنید. با این حال ، اگر یک عنصر را مانند یک محصول به عنوان مثال علامت گذاری کرده اید و محصولات دیگری در این صفحه ذکر شده اند ، باید این محصولات را نیز علامت گذاری کنید.
محتوایی را که برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده نیست علامت گذاری نکنید و از دستورالعمل های کیفیت Google پیروی کنید . به عنوان مثال ، اگر علامت گذاری ساختاری بررسی را به صفحه ای اضافه کنید ، مطمئن شوید که آن بازبینی ها در آن صفحه واقعاً قابل مشاهده هستند.
اگر صفحات تکراری دارید ، Google از شما می خواهد که هر صفحه تکراری را با نشانه گذاری ساختاری خود علامت گذاری کنید ، نه فقط نسخه متعارف.
فراهم می کند که اصلی و به روز (در صورت وجود) محتوایی تی بر روی صفحات داده های ساخت یافته خود را.
نشانه گذاری ساختاری باید بازتابی دقیق از صفحه شما باشد.
سعی کنید از خاص ترین نوع نشانه گذاری طرح برای محتوای خود استفاده کنید.
بررسی های علامت گذاری شده نباید توسط کسب و کار نوشته شود. آنها باید بازبینی های واقعی و واقعی پرداخت نشده از مشتریان واقعی باشند.
با canonicalization به موتورهای جستجو در مورد صفحات دلخواه خود بگویید
هنگامی که Google محتوای یکسانی را در صفحات وب مختلف جستجو می کند آموزش کامل سئو، گاهی اوقات نمی داند کدام صفحه را در نتایج جستجو فهرست بندی می کند. به همین دلیل است که برچسب rel = “canonical” اختراع شد: برای کمک به موتورهای جستجو ، نسخه دلخواه محتوا و نه همه نسخه های تکراری آن را برای فهرست بندی بهتر انجام دهید.

برچسب rel = “canonical” به شما امکان می دهد تا به موتورهای جستجو بگویید که نسخه اصلی و اصلی یک قطعه از محتوا واقع شده است. شما در اصل می گویید ، “سلام موتور جستجو! این را فهرست نکنید ؛ در عوض این صفحه منبع را فهرست کنید .” بنابراین ، اگر می خواهید یک قطعه از مطالب را بازنشر دهید ، چه دقیقاً یا کمی اصلاح شده ، اما نمی خواهید خطر ایجاد محتوای تکراری را ایجاد کنید ، برچسب canonical برای صرفه جویی در روز در اینجاست.

از کجا می توان rel = canonical را در کد منبع صفحه پیدا کرد.
قانونی سازی مناسب این اطمینان را می دهد که هر محتوای منحصر به فرد در وب سایت شما تنها دارای یک URL است. برای جلوگیری از نمایه سازی چندین نسخه از یک صفحه توسط موتورهای جستجو ، Google توصیه می کند که در هر صفحه از سایت خود ، یک برچسب متعارف خود ارجاع دهید. بدون اینکه یک برچسب متعارف به Google بگوید کدام نسخه از صفحه وب شما نسخه برتر است ، https://www.example.com می تواند جداگانه از https://example.com نمایه شود و نسخه های تکراری ایجاد کند.

“اجتناب از محتوای تکراری” یک واقع گرایی اینترنتی است ، و دلیل خوبی هم دارد! Google می خواهد سئوکار سایت ها را با محتوای منحصر به فرد و ارزشمند پاداش دهد – نه محتوایی که از منابع دیگر گرفته شده و در چندین صفحه تکرار شده است. از آنجا که موتورها می خواهند بهترین تجربه جستجو را ارائه دهند ، به ندرت نسخه های مختلفی از یک محتوا را نشان می دهند ، در عوض فقط نسخه متعارف را نشان می دهند یا اگر برچسب متعارف وجود ندارد ، هر نسخه که به نظر می رسد نسخه اصلی است.