برونو دومون کارگردان «فرانسه» برای لی سیدو، رسانه های دیجیتال و اینکه چگونه «جعل می تواند حقیقت را تولید کند»

[ad_1]

«فرانسه» جدیدترین تحریک‌کننده‌ی وحشتناک انفانتی، برونو دومونت است که فیلم‌های «انسانیت»، «نخل بیست‌ونین» و «هادویچ» از جمله بینندگان را دو قطبی می‌کند. دومون در اینجا سؤالات جالب بسیاری را در مورد روزنامه‌نگاری، سیاست و فرهنگ الغا مطرح می‌کند که مطمئناً بحث‌هایی را برانگیخته است.

فرانس دو مر (لیا سیدو، از «زمانی برای مردن نیست») یک روزنامه نگار تلویزیونی محبوب در پاریس است که شهرت قابل توجهی به دست آورده است. در صحنه آغازین، او در یک کنفرانس مطبوعاتی از رئیس جمهور مکرون درباره “وضعیت شورشی جامعه فرانسه” پرسید. (یک اتفاق واقعی که برای فیلم دستکاری شد). این امر در فضای مجازی منتشر شد و فرانسه مورد علاقه رسانه ها قرار گرفت. گزارش‌های بعدی او از مناطق جنگی با وفاداران مسلح مخالف جهادگران، رتبه‌بندی او را ربوده است.

در حالی که او از امتیاز زندگی خود لذت می برد، هنگامی که به طور تصادفی با ماشین خود به یک باپتیست (جواد زمار) برخورد می کند، تصویر او غوطه ور می شود. او مسئولیت خود را می پذیرد و خود را اصلاح می کند، اما این حادثه باعث می شود فرانسه نیز به بدبختی خود اعتراف کند. او کنسرت تلویزیونی خود را ترک کرد، در یک درمانگاه در کوه های آلپ مستقر شد و با چارلز (امانوئل آریولی) که از شهرت او اطلاعی نداشت ملاقات کرد.

متصل: در No Time to Die، دنیل کریگ خداحافظی مناسب و پر اکشن باند را دریافت می کند

اینکه «فرانسه» از کجا می آید بهتر است به تماشاگران سپرده شود تا کشف کنند. اما فیلم دومون به طور متفکرانه ای از صنعت رسانه انتقاد می کند، در حالی که ماهرانه به مسائل سرمایه داری، حریم خصوصی، حاکمیت اتحادیه اروپا، مهاجران و موارد دیگر می پردازد.

کارگردان – با کمک مترجم نیکلاس الیوت – با سالن رسانه، سیاست و فیلم جدیدش فرانسه صحبت کرد.

آنچه در فیلم شما مرا تحت تأثیر قرار داد این است که چه چیزی مصنوعی است و چه چیزی واقعی است؟ قهرمان فرانسوی در دنیایی پراکنده زندگی می کند و از امتیاز خود برای دستکاری و محاسبه استفاده می کند. در مورد مضامین فیلم درباره حقیقت و توهم چه می توانید بگویید؟ من عاشق صحنه آغازین بازی ماکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی هستم که هم واقعی و هم ساختگی است.

این به شما نشان می دهد که جعل تا چه حد می تواند حقیقت یا واقعیت را ایجاد کند. من فکر می‌کنم «فرانسه» واقعاً یک فیلم بسیار مصنوعی در دنیایی بسیار مصنوعی است – دنیای دیجیتال. اما کاری که من در ساختن فیلم سعی کردم انجام دهم این بود که در پس این چیز دروغین و فریبنده، چیزهای طبیعی فراتر از مصنوعی را بیابم. پشت هنر یک قلب زنده است، قلب فرانسه و همه ما. این برای من جالب است، این برخوردی که ما در دنیای مدرن داریم، با ساختگی و این چیزی که پشت آن، یک قلب است. به همین دلیل است که من به او به عنوان یک قهرمان داستان علاقه مند هستم. اگر کاملا مصنوعی بود، فکر نمی کنم به آن علاقه مند باشم. جالب اینجاست که پشت داستان این مردی است که حرکت می کند و ما را لمس می کند.

شما اینجا رسانه ها را به سیاستمداران تشبیه می کنید، اما با فرهنگ سلبریتی و اشتیاق ما به عکس های سلفی و خودکار نیز سروکار دارید. چه مشاهداتی در مورد نحوه تلقی شخصیت های تلویزیونی و همچنین سیاستمداران، افراد مشهور و حتی کارگردانان سینما در دنیای امروزی رسانه های اجتماعی به عنوان خدا دارید؟ در اطراف فرانسه هواداری وجود دارد، اما در مورد شخصیت ها، از جمله شما، برونو دومون، هواداری نیز وجود دارد.

من فکر می کنم امروز یک نزدیکی واقعا شگفت انگیز و خیره کننده بین دنیای صفحه دیجیتال و دنیای سینما وجود دارد. سینما یک فانتزی است که پدیده ستاره سینما را تولید می کند. آنچه امروز برای من جالب است این است که دنیای دیجیتال آنچه نوشته شده یا سبک یا داستان سینما را تکرار می کند. واقعیت دیجیتال به گونه ای به ما گفته می شود که تخیلی است. به عنوان ساختگی به دست ما می رسد. سیاستمدارانی که در این اکران ها حضور دارند تخیلی هستند. روزنامه نگاران ساختگی هستند. به یک معنا رسانه و سینما همین کار را می کنند. فرانسه و امانوئل ماکرون ستاره های سینما هستند، آنها ستاره های سینما هستند که داستان هایشان در پرده های بزرگ و کوچک غوطه ور شده است.


آیا می خواهید همه اخبار و نظراتی که سالن ارائه می دهد مرور روزانه داشته باشید؟ در خبرنامه صبحگاهی ما، دوره تصادف، مشترک شوید.


فرانسه به عنوان یک قهرمان گاهی مرموز است. او قدرتمند، مصمم، ناکافی و دلسوز است. می توانم بگویم که این تقصیر یا امتیاز اوست که باعث می شود احساس کند مستحق مجازات است. شخصیت او را چگونه تصور می کردید؟

من شخصیت را از لیا سیدو تصور کردم. چون نقطه شروع این ماجرا ملاقات من با لیا سیدو بود. دو چیز وجود داشت: علاقه من به وضعیت ستاره او و زن طبیعی که ملاقات کردم. من از حساسیت بیش از حد او و، به طرز متناقضی، سادگی او را دوست داشتم. حقیقتی در او وجود دارد که ما آن را در تضاد این ستاره و این زن طبیعی می یابیم. من شخصیت فرانسه را بر اساس ستاره مصنوعی فیلم، قهرمان مصنوعی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، ساختم، و همه اینها با چیز ساده ای پشتیبانی می شود – زندگی روزمره لیا سیدو، به خصوص طنز او. او یک فرد بسیار بامزه است. شخصیت کاملاً بر اساس این پیچیدگی و این تضاد ساخته شده است. من عادت دارم با بازیگران طبیعی و غیرحرفه ای کار کنم و در ترکیب تصویر فرانسه جنبه طبیعی و غیرحرفه ای لیا سیدو زیاد است.

آیا او توهم آشکاری در مورد کشوری که نام او را به اشتراک می گذارد داشت؟

من فکر می کنم بله، نام اول کاملاً یادآور یک کشور است، اما همچنین کاملاً تصادفی است. نام اصلی فیلم “Par un demi-clair matin” بود (که به معنی “یک نیمه صبح” است.) از آنجایی که کسی این عنوان را متوجه نشد، تصمیم گرفتم نام فیلم را به نام قهرمانش بگذارم و البته این مفهومی به آن داد که مفهوم اشتباهی نیست، بنابراین من با آن مشکلی ندارم.

فرانسه در یک نقطه از فیلم “کلیک” می کند. او احساس گناه می کند، با افسردگی دست و پنجه نرم می کند و یک بحران وجودی دارد. اینها موضوعاتی هستند که شما در بسیاری از فیلم های خود به آن پرداخته اید. چه چیزی باعث می شود در مورد این موضوعات تحقیق کنید و چه تجربه ای در این زمینه داشته اید؟

پاسخ کمی پیچیده است، اما یک سوال پیچیده است. من فکر می کنم موضوع رستگاری یکی از موضوعات مهم در فرهنگ غرب و در تاریخ هنر غرب است. اما چیزی که در این فیلم به من علاقه دارد این است که به من اجازه می دهد تا بدون از بین بردن فرصت رستگاری یا خیر، روی موضوع شر کار کنم. با این تفاوت که کل سنت یهودی-مسیحی ما قدیمی است و به نوعی نامناسب یا در گذشته شده است.

آنچه به نظر من جالب است و به دنبال آن هستم شکل بسیار کوچکی از تقدس انسانی است. و من فکر می کنم این مسیر فرانسه است. وقتی او متوجه منفی بودن یا نادرستی مسیری که در پیش گرفته است، می‌شود، حتی اگر مدتی فکر می‌کند از کاری که انجام می‌دهد برای پذیرش نوعی انسان‌گرایی پست استفاده کند – برای کمک به بی‌خانمان‌ها یا کمک به مردم در شرایط بد – منصرف می‌شود. و او فقط به یک روزنامه نگاری ادامه می دهد، اما او روزنامه نگاری است که اندکی، حداقلی بزرگ شده است، و همین ارتقای اندک در رستگاری واقعی چیزی است که برای من جالب است. این رستگاری انسان است که به جایی که هستیم صعود کنیم. لازم نیست بره ای بر دوش بگذاریم و به دنبال حقیقت برویم. ما حقیقت را در جایی که هستیم پیدا می کنیم. اگر کارگردان هستم، برای ساختن فیلم های بهتر است. اگر من روزنامه نگار هستم، برای نوشتن مقالات بهتر است. این یک تأمل فلسفی است که به عنوان اصلی که نقل قولی از چارلز پگی است اشاره دارد. آنچه او می گوید این است که ما به دنبال قدیس هستیم نه در آسمان، بلکه در اینجا روی زمین، جایی که هستیم.

فرانسه چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای دچار شکست هایی شده است، اما شخصیت هایی مانند دانیل (آنیک لاویویل) که فرانس با آنها مصاحبه می کند، وجود دارند که تضادهای جالبی دارند. نظر شما در مورد فرهنگ قربانیان و همچنین فرهنگ لغو که امروزه در جامعه در حال پخش است چیست؟

من فکر می کنم این یک سوال کاملاً جذاب است. این همان چیزی است که ما اینجا در فرانسه به آن واکییسم می گوییم. این فرهنگی است که ما می گوییم از ایالات متحده آمده و اکنون تمام دنیا را غرق کرده است. به ویژه، این کار را از طریق دیجیتال انجام می دهد. فرهنگ دیجیتال این جامعه ویکیسم را از طریق ماهیت دوتایی ساده‌گرایانه‌اش القا می‌کند. ویکیسم یک جامعه پیوریتانیک و ویرانگر است که توسط پیوریتن ها، هوگنوت های مدرن که دنیا را اینگونه می بینند، فتح شده و به نوعی فاشیسم تبدیل شده است. فاشیسم درست اندیشی و شاید بتوان گفت درستی سیاسی.

اکشن فیلم در این دنیای ووک اتفاق می افتد. فرانسه در این دنیا زندگی می کند. این فیلم از بسیاری جهات شبیه یک رمان عکس است، بسیار ساده لوحانه و احمقانه، عمداً چیزی را ساده می کند. نیاز او به عشق احمقانه است. او یک جور احمق و احمق است. او از طریق بیداری خود بیدار می شود، اما قدوسیت او تقدس بیداری نیست. او به تقدس ابتدایی دست می یابد که اصلا احمقانه و احمقانه نیست. دانیل به عنوان مردی که در دنیای واقعی است. او می گوید: “اگر نتوانیم باور کنیم که کسی که کارهای بد انجام داده می تواند خوب انجام دهد، گم شده ایم.” این برعکس بیداری است که استدلال می کند که عملاً ممکن نیست. اگر بد می کنی، پس همین است. دانیال که در حقیقت طبیعی است، به ما نشان می دهد که می توانیم بدی را جبران کنیم و می توانیم خوبی را بازیابی کنیم.

یک باپتیست یک کاتالیزور برای هوشیاری او است. شما به مسائل سرمایه داری، حریم خصوصی، حاکمیت اتحادیه اروپا، مهاجران و موارد دیگر می پردازید. شما لحظات احمقانه ای از فرانسه دارید که هنگام گزارش دادن در یک منطقه جنگی، حرکات بی ادبانه انجام می دهد. در مورد لحن فیلمتان که طنز اما گاهی طنز است، چه می توانید بگویید؟

فکر می کنم فیلم ترکیب ژانرها را انتخاب می کند. ما ژانرهای عالی داریم – کمدی، عاشقانه، ملودرام و غیره. فیلم آنها را مخلوط می کند. آنها مانند ژانرهایی هستند که در فیلم به یکدیگر فشار می آورند و این راهی برای ارائه گروتسک تراژدی و جدیت است. این بدان معناست که هیچ چیز جدی و خنده‌داری وجود ندارد. همه اینها آمیزه ای از خیر، شر، کمدی و جدیت است. این چیزی است که از نظر فکری برای من جالب است. این به من کمک می کند که از pontification اجتناب کنم و وارد این یا آن ژانر نشوم.

هم رئیس جمهور مکرون و هم فرانسه از امید به آینده ای بهتر صحبت می کنند. اما فرانسه حتی تفکر سیاسی خود را آشکار نخواهد کرد. آیا فیلم شما از بینندگان می خواهد که نسبت به آینده و سازندگان تصاویری که باید به ما امیدواری بدهند بدبین باشند؟

فرانسه یک فیلم جامعه شناسانه نیست. شخصیت فرانسه مانند اکتوپلاسم فیلمی از ما و آنچه هستیم است و در این دنیای فیلم درباره ما است که مصنوعی و طبیعی است. آنچه در «فرانسه» ارائه می شود رسانه نیست، بلکه چیستی و کیستی ماست. این کاری است که سینما انجام می دهد – بیننده را قهرمان می کند. حرفه “فرانسه” این است که ما را آنگونه که هستیم، همانگونه که هستیم معرفی کند. برای بقیه، من نه پیامبر هستم، نه استاد هستم و نه کشیش. کار من به عنوان کارگردان این است که دنیا را فاش کنم و از این طریق مخاطب هر طور که می خواهد رای بدهد و خودش نتیجه بگیرد. باید بگذاریم سینما سینما شود و مسائل را با هم قاطی نکنیم.

«فرانسه» از جمعه 10 دسامبر اکران می شود. تریلر آن را در زیر، از طریق یوتیوب تماشا کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=paC7nW8xJrY

داستان های بیشتری که ممکن است دوست داشته باشید:

[ad_2]

https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum mobil ödeme bozdursu tesisatçısıMobil Ödeme Bozdurma beğeni satın alMobil Ödeme Nakite ÇevirmeTürk Telekom Mobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Bozdur 7/24html nullednulled themes1xbet-girişbuy instagram followersMobil Ödeme BozdurmakronosslotkronosslotkronosslotkronosslotkronosslotkronosslotViagraMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Nakite ÇevirmeMobil Ödeme Nakite Çevirme