آیا قیمت گذاری پویا می تواند ضایعات مواد غذایی را در سوپرمارکت ها کاهش دهد؟


تصور کنید با نزدیک شدن به تاریخ انقضا، قیمت یک حمام ماست، گالن شیر یا نان هر هفته اندکی کاهش یابد. Wasteless، یک استارتاپ مستقر در اسرائیل، این کار را با ابزار Dynamic Pricing Tool خود که توسط هوش مصنوعی (AI) طراحی شده است، انجام می دهد.

Oded Omer، مدیر عامل Wasteless، معتقد است که استفاده از قیمت گذاری پویا – الگوریتمی که تعیین می کند چه زمانی قیمت کالاهای فاسد شدنی را بسته به برچسب تاریخ آنها کاهش دهیم – می تواند منجر به افزایش فروش شود و از اقلام با تاریخ انقضا محافظت کند.

او گفت: «ما می دانیم که کاهش می تواند ضایعات را کاهش دهد. “چه سوپرمارکت هایی [need is] دستورالعمل هایی در مورد زمان اعمال کاهش و [amount] از کاهش ها.”

ضایعات مواد غذایی در سوپرمارکت ها

هدف از قیمت گذاری پویا و سایر راه حل های مشابه کمک به سوپرمارکت ها برای کاهش 10.5 میلیون تن مازاد مواد غذایی تولید شده در سطح خرده فروشی در هر سال است. و کار می کند.

Wasteless که در سال 2017 در مادرید راه اندازی شد و در سراسر اروپا به 40 سایت دیگر گسترش یافت، با ابزار قیمت گذاری پویا خود موفق شد. داده‌های فروشگاه‌های آزمایشی قابل‌توجه است: سوپرمارکت‌هایی که این فناوری را معرفی کردند، 32.8 درصد کاهش در ضایعات مواد غذایی و 6.3 درصد افزایش درآمد حاصل از مواد غذایی فروخته شده به جای دور ریختن داشتند.

این یک رویکرد متفاوت برای ضایعات مواد غذایی در سوپرمارکت ها است. سوپرمارکت‌ها معمولاً مازاد آن را به بانک‌های مواد غذایی محلی اهدا می‌کنند یا آن را به تأسیسات کمپوست‌سازی، مزارع کوچک خوراک یا راکتورهای بی‌هوازی می‌فرستند و در آنجا به بیوگاز تبدیل می‌شوند. افزایش تعداد «سوپرمارکت‌های نجات»، که در آنها اقلامی که تاریخ انقضای آن‌ها بسته شده یا گذشته با تخفیف‌های بزرگ ارائه می‌شوند، به دور نگه داشتن مواد غذایی از محل‌های دفن زباله نیز کمک می‌کند.

A Slow Road to Zero، مطالعه‌ای توسط مرکز تنوع زیستی، که سوپرمارکت‌ها را برای تلاش‌های کاهش زباله رتبه‌بندی کرد، در گزارش سال ۲۰۱۹ خود به افزایش تلاش‌ها برای ردیابی ضایعات مواد غذایی اشاره کرد، با زنجیره‌های غذایی بزرگ که استراتژی‌های خرید جدیدی را اجرا می‌کنند، مانند پیش‌بینی و سفارش. ابزارهایی برای کمک به دستیابی به اهداف ضایعات غذایی صفر شما.

اگرچه این گزارش نشان می دهد که تنها سه مورد از 10 زنجیره غذایی بزرگ متعهد به ضایعات صفر شده اند، اما برخی از فروشگاه ها در حال شکستن هستند.

به عنوان مثال، والمارت ابزاری به نام Eden را توسعه داده است، یک سیستم غذایی هوشمند که خود را توصیف می کند که از یک “الگوریتم تازگی” استفاده می کند تا به کارکنان کمک کند تا با افزایش مدت زمان ماندگاری، از اقلام فاسد شدنی مراقبت کنند. غذاهایی مانند Ralphs، Kroeger و Target از Shelf Engine استفاده می‌کنند، ابزاری برای برنامه‌ریزی جستجو که با استفاده از هوش مصنوعی به خواربارفروشان کمک می‌کند تا خرید خود را برای جلوگیری از هدر رفتن بهینه کنند. تا به امروز، استارت آپ مستقر در سیاتل تخمین می زند که این فناوری 547 تن زباله های غذایی را از محل دفن زباله منحرف کرده است.

مشکل تاریخ انقضا

یکی از مسائل کلیدی در مدیریت ضایعات مواد غذایی در سوپرمارکت ها، سردرگمی در مورد برچسب تاریخ انقضا، تاریخ انقضا و تاریخ انقضا است.

برایان رو، استاد اقتصاد کشاورزی و منابع در دانشگاه ایالتی اوهایو، می‌گوید: «هیچ ابزار یکسانی برای انتخاب واقعی تاریخی که روی برچسب چاپ می‌شود وجود ندارد. این تاریخ‌ها معمولاً بر اساس آنچه سازنده فکر می‌کند، تاریخی است که پس از آن کیفیت محصول از نظر ترجیحات زیبایی شناختی شما کاهش می‌یابد و زمانی که ممکن است بوی مضحک یا طعم بدی پیدا کند… اما هیچ گونه فیزیولوژیکی وجود ندارد. خطرات.”

جدای از برچسب‌های مربوط به تاریخ غذای کودک، که باید از قوانین فدرال سختگیرانه پیروی کند، تاریخ انقضا فقط یک پیشنهاد است. برچسب زدن مواد غذایی داوطلبانه است و تولیدکنندگان تمایل دارند محافظه کارانه عمل کنند زیرا شرایط موجود در فروشگاه های مواد غذایی ممکن است ایده آل نباشد. با وجود معانی مختلف و ابهامات این برچسب ها، اغلب مصرف کنندگان برای تصمیم گیری در مورد خرید، نگهداری یا دور ریختن مواد غذایی از آنها استفاده می کنند.

با دانستن این موضوع، در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی، حذف مواد غذایی قبل از فروش، رایج است که منجر به ضایعات اضافی و غیرضروری می‌شود.

مطالعه ای که توسط کلینیک قانون و سیاست غذایی هاروارد انجام شد نشان داد که بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان معمولا یا همیشه غذاهایی را که تاریخ مصرف آنها روی برچسب است دور می اندازند، در حالی که 84 درصد گزارش می دهند که هر از گاهی این کار را انجام می دهند. رو در مطالعه خود دریافت که میزان شیر دور ریخته شده با ماندگاری چاپ شده 40 درصد بیشتر از شیر بدون ماندگاری روی بسته بندی است.

او گفت: «وقتی خرما را حذف کردند، مردم واقعاً بوی شیر را می‌دیدند و به شیر نگاه می‌کردند و جدی‌تر به آن فکر می‌کردند و معمولاً کمتر از دست می‌رفتند».

وقتی مصرف‌کنندگان متوجه می‌شوند که ماندگاری به استانداردهای ذهنی تازگی مربوط می‌شود، نه نشانه‌ای از پوسیدگی یا فاسد شدن غذا، این به معنای مصرف بیشتر مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، ضایعات کمتر مواد غذایی و صرفه‌جویی کمتر در قبض‌های مواد غذایی است (با پرت نکردن). خرما و خرید جایگزین های جدید و تازه). آنها همچنین تمایل بیشتری به خرید مواد غذایی با خرماهای نزدیک به فروش خود دارند، اقداماتی که ممکن است منجر به تغییر در رفتار سوپرمارکت شود، زیرا فروشگاه ها می بینند که می توانند محصولات را برای مدت طولانی تری در قفسه ها نگه دارند و ضایعات را کاهش می دهند.

کاهش ضایعات مواد غذایی از طریق قیمت گذاری با کیفیت

مفهوم قیمت گذاری پویا جدید نیست: در خطوط هوایی و برنامه های اشتراک گذاری سفر استفاده می شود (و همچنین به عنوان قیمت گذاری افزایشی یا قیمت گذاری سمت تقاضا شناخته می شود)، اما هنوز در سوپرمارکت ها رایج نیست.

شرکت هایی مانند Wasteless، GK Software و Date Check Pro ابزارهای قیمت گذاری پویا را توسعه داده اند که از الگوریتم های محاسبه تخفیف استفاده می کنند و به تدریج قیمت غذاهای فاسد شدنی را تا تاریخ انقضا کاهش می دهند. این تغییری نسبت به مدل فعلی است که در آن خواربارفروشان یک روز قبل از انقضای اقلام برچسب های تخفیف دار اعمال می کنند، که عمر از Wasteless آن را “یک سیستم شکست خورده تخفیف” می نامد.

اگرچه می تواند ابزار موثری در مبارزه با ضایعات مواد غذایی باشد، اما اجرای قیمت گذاری پویا در سوپرمارکت ها آسان نیست. به گفته رابرت سندرز، دستیار بازاریابی در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، بارکدهای فعلی یکی از بزرگترین موانع هستند.

“بیشتر خرده فروشان سیستم موجودی موجودی با کیفیت بالا ندارند و حتی زمانی که دارند، تاریخ انقضا را ردیابی نمی کند. در عوض، به سادگی تحریف ها را ردیابی می کند، “او توضیح می دهد. “بنابراین آنها می توانند بدانند که چقدر [product] در قفسه های آنها است، اما آنها نمی دانند چه زمانی منقضی می شود.”

راه حل این است که از کد جهانی محصول یا UPC به بارکد GS1 که حاوی اطلاعات گسترده محصول، از جمله تاریخ انقضا است، بروید. فروشگاه های برنامه آزمایشی بدون زباله از کدهای GS1 استفاده می کنند. سندرز اضافه می‌کند که این تغییر باید در سطح تولید اتفاق بیفتد، نه در فروشگاه‌ها، بنابراین برای اتخاذ قیمت‌گذاری پویا در سوپرمارکت‌ها، نیاز به لایه بیشتری از خرید در بالاتر از زنجیره غذایی وجود دارد.

با این حال، رو از دانشگاه ایالتی اوهایو معتقد است که قیمت گذاری پویا همچنان می تواند ابزار مهمی برای مدیریت ضایعات مواد غذایی باشد.

“در حالت ایده آل، اگر در تلاش برای کاهش زباله هستید، باید تحقیق کنید [to determine the window for quality] و آن تاریخ را تا انتهای این فلات کیفیت پیش ببریم. . . روو می گوید، به جای تلاش برای قیمت گذاری پویا. برای محصولاتی که کیفیت آنها به سرعت کاهش می یابد و نیاز به جابجایی نسبتاً سریع دارند، قیمت گذاری پویا می تواند چندین مشکل را حل کند: معمولاً باید اهدا شوند یا دور ریخته شوند، بنابراین می توان قطعاً برای دسته های خاصی از محصولات برنده خواهید بود.”

Omer از Wasteless اذعان می کند که قیمت گذاری پویا برای برخی از محصولات موثرتر است: احتمال خرید پای مرغ با تخفیف نزدیک به تاریخ انقضا بیشتر از محصولات کم ارزش مانند نان است. او توضیح می‌دهد که وقتی به عنوان بخشی از یک استراتژی چندجانبه برای کاهش ضایعات مواد غذایی استفاده می‌شود، تأثیر بیشتری دارد.

او گفت: برآوردها کافی نیست.[But] ترکیبی از بهینه سازی کاهش و بهینه سازی زنجیره تامین، گزینه ای که در بالادست در مراکز توزیع و تولید کنندگان کار می کند. . . می تواند میلیاردها دلار زباله ای را که در سوپرمارکت ها داریم کاهش دهد.»

من دارم جلو میرم

با ادامه کار شرکت‌ها بر روی راه‌حل‌های مدیریت ضایعات غذایی مبتنی بر هوش مصنوعی، تلاش‌های مداومی برای کمک به مقابله با سردرگمی و سوء تفاهم در مورد برچسب‌های خرما انجام می‌شود. قانون ضایعات غذایی صفر در ژوئیه در کنگره با هدف تصویب قانونی ارائه شد که از زیرساخت های مدیریت پسماند مواد غذایی بهتر حمایت می کند که باعث کاهش ضایعات و انتشار گازهای گلخانه ای می شود. تصویب این قانون گامی حیاتی در برنامه اقدام کاهش ضایعات غذایی است، یک طرح کاهش ضایعات غذایی که شامل فراخوانی برای استاندارد ملی برای برچسب گذاری تاریخ است.

Trading Partner Alliance، یک گروه صنعتی که شامل انجمن تولیدکنندگان مواد غذایی و مؤسسه بازاریابی مواد غذایی است، یکی از سازمان هایی است که برای استانداردسازی برچسب خرما لابی می کند. تحقیقات آنها از استفاده از “بهترین اگر استفاده شود” حمایت می کند تا نشان دهد که مواد غذایی هنوز برای خرید و مصرف بی خطر هستند، حتی اگر تاریخ چاپ منقضی شده باشد. گزارشی در سال 2019 نشان داد که تصویب قوانین استاندارد شده برچسب‌گذاری فدرال می‌تواند تقریباً 398000 تن غذای خوشمزه و سالم را از محل‌های دفن زباله منحرف کند.

همانطور که Omer of Wasteless اذعان می کند، قیمت گذاری پویا به تنهایی کار نخواهد کرد. اما با یک سیستم برچسب‌گذاری بهتر، ابزارهای هوش مصنوعی مانند Wasteless، Date Check Pro، Shelf Engine، Eden و GK Software نیز ممکن است بخشی از اکوسیستم فناوری اطلاعات باشند، جایی که یادگیری ماشین به هماهنگ کردن خریدها، مدیریت سهام و قیمت‌گذاری پویا کمک می‌کند تا بقالی‌ها را کاهش دهند. مواد غذایی هدر رفته و رسیدن به اهداف ضایعات صفر.


https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

ایندکسر